zaterdag 16 augustus 2014

ongemakkelijk fietsen

Vandaag ben ik voor het eerst mijn voorwielaandrijver bestegen. Dat viel lang niet mee. Het besturen ging nog het best door het vormen van een soort 'O-benen' (-:
De kracht die ik zetten kan met het stuur valt nu net zwaar tegen. Door de achteroverliggende houding van de Thys stoel heb ik voor een (gelagerd) klapstuur gekozen dat vlak boven m'n buik hangt. Dat geeft zijdelings feitelijk niet genoeg steun.
De rvs buis die ik over de vork geschoven heb klemt niet aan de vork en dat zal de andere reden zijn dat het niet stabiel aanvoelt.


Beide zijn te verhelpen. Maar ik heb waarschijnlijk (zeer) binnenkort een andere oplossing, met elastomeervering. '

Zodat ik mijn weekeinden meer met geestverrijkende en sportieve bezigheden kan vullen.
Zo wist ik bijvoorbeeld niet eens dat de naam van fastfoodketen FeBo was afgeleid van de Ferdinand Bolstraat (in De Pijp)!
Maar in eerste instantie zal ik hierdoor morgen de Alf-tocht verstek moeten laten gaan.
En fin, nog wel 40 km geroetst vandaag. Waarmee de 2000 km met de Eigenspriet doorbroken werd (-:
Wordt vervolgd.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten