Niet iedere Amsterdammer kan dit zeggen van zijn rijwiel en dit blog heeft 'n laagdrempelige instroom zo (hoop ik).
Anders dan alleen het behalen van hoge snelheden wil ik met een mensaangedreven voertuig een zo veelzijdig mogelijke spiertraining van de berijder nastreven.
Uiteindelijk als het alleen op snelheid aan komt kun je overal voor 'n verbrandingsmotor terecht.Terwijl een CO2-neutrale uitvoering werkt op groene stroom: Daar kan 'n mens toch niet tegenop!
zaterdag 30 augustus 2014
Eerste Rapto/Thys Cruzbike rit
Hoewel ik aan het 52 tands tandwiel lang niet genoeg heb rijdt het toch al heerlijk sportief !
Het is een statische training Wim.. Dit i.t.t. de roets en mijn eerdere bankdrukfiets. Dat was ook het geval op een 'originele' Cruzbike die ik op een CycleVision proefparcours bereed. Verder kun je Pjotr's blogberichten daar nog eens op na lezen. Het is ook logisch. Met de trappende voet druk je iedere keer het stuur de andere kant op. Dat is misschien wat op te vangen door het gebruik van klikpedalen. Maar dat ben ik zeker niet van plan!
Op welke manier train je zo je armen? Ik heb wel eens op een Cruzbike gereden, maar ik had niet echt het gevoel dat ik mijn armen aan het trainen was.
BeantwoordenVerwijderenHet is een statische training Wim.. Dit i.t.t. de roets en mijn eerdere bankdrukfiets.
BeantwoordenVerwijderenDat was ook het geval op een 'originele' Cruzbike die ik op een CycleVision proefparcours bereed. Verder kun je Pjotr's blogberichten daar nog eens op na lezen.
Het is ook logisch. Met de trappende voet druk je iedere keer het stuur de andere kant op.
Dat is misschien wat op te vangen door het gebruik van klikpedalen. Maar dat ben ik zeker niet van plan!
Knap hoor dat je zolang stil kan staan op een ligfiets!
BeantwoordenVerwijderenJa en helemaal met zulke muziek op je gehoorsysteem hé?
BeantwoordenVerwijderenLOL André (-:
Mvg Mick