Daar ben ik in 2013, op de valreep, in geslaagd naar mijn bescheiden mening. Ik heb voor luttele tientjes een Inox boegspriet gezaagd en die laten lassen. Wat gaatjes erin en dingetjes doen voor de geleidewielen... En zo kan men met een (tweedehands) stalen Thys 222 weer jaren verder. Of misschien nóg wel meer ;) !
Ook heb ik afgelopen jaar de achterwielophanging voor de Limit vervangen door een in meerdere segmenten demontabele as en een betere kettingspanner gemaakt.Maar veel kilometers gemaakt heb ik daarmee nog niet omdat de tussennaaf versleten is.
De cassette kwam volledig vast te zitten doordat de kogels uit de kooi vielen.
Vooral het gebruik als achterwiel in de FAW met zijn laaghangende derailleur zal de lagers geen goed hebben gedaan!
Terugmonteren lijkt ook weinig zinvol want dit is het oppervlak van de drijfkop (het superglide tandwiel-huis):
Er is echter redding op komst want ik heb in Brummen (in Gelderland, waar men nog weet wat werken is) een fietsenzaak gevonden die me een ongebruikte (uitgespaakte) naaf met identiek binnenwerk zal opsturen!
Geen opmerkingen:
Een reactie posten