zaterdag 5 oktober 2013

Basta!

"Basta!" oftewel "genoeg zo!" zoals de Spanjaarden zeggen. Jans artikeltje herinnerde me er nog weer n's aan wat ik door de inbouw van de gemodificeerde versnellingsnaaf terug in de Limit anders weer dreig voor me uit te schuiven: Het koplampje met de 3 penlights monteren op de Cheetah om de weg wat te verlichten.
Dat ik gezien word met mijn Lidl hoofdlampje (die dingen worden iedere keer beter!) op een meter hoogte daar twijfel ik eigenlijk niet aan. Al dat licht ook nog eens reflecterend op mijn fluoriserende 'pech onderweg'-vest en achterlichtje aan de tas...
Maar mijn nieuwe 'verkeersagent-luwe' route om half zes 's ochtends leidt o.a. langs een stuk totaal onverlichte Amsteldijk (vlakbij Café 't Kalfje, waar Rembrandt ooit zat te schilderen).
Het hoofdlampje laat arceringen en borden goed oplichten maar die zijn daar niet. En het is te ver van het wegdek verwijderd om daar een zichtbare bundel op te schrijven...


Ik vond tussen de lompen en oud ijzer een lichtmetalen (niet magnetisch) profiel waarvan ik een klem om het derailleur-excenter van de Cheetah kon afslijpen. Met aan weerskanten een uitsparing er in voor de derailleurklem.


Het fijne van deze constructie is dat ik hem op het werk gelijk met het lampje van de fiets kan nemen. En zo het lampje niet alleen bescherm tegen diefstal maar ook iets minder wind vang op de terugweg.


Ik prefereer het gebruik van dit soort materialen (waarschijnlijk afkomstig van een douche-cabine?) om navolgers af te schudden ;) Liever naakt dan namaak!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten