donderdag 16 mei 2013

“Klerenhanger” helaas fiasco (2)


Door de drukte op de plantenveiling van de hoogseizoensmaand Mei is het niet erg opgeschoten met de lijmwerkzaamheden aan de stoelbevestiging. Maar eerder schrijven dan na een test van het ding wilde ik ook weer niet…
Dat er ondertussen nog de linker remkabel vd vm brak (tonnetje er af), wat bomt het? Ik kwam (’t laatste stukkie) met aangepaste snelheid veilig huis. En ik heb er nu een Jagwire staalkabel doorgetrokken. Gewoon omdat ik die over had. Wel wat olie bij gebruikt trouwens. Tegen de roest in de spiraalkabel. De JW is door de coating al glad van zich zelf.

Maar goed de H-constructie dus. Eigenlijk was ik best wel trots op het resultaat nadat ik ook de andere zijde van de pat en de tussenverbinding met de paclanfolie-methode gecarboniseerd had. Het voelde sterk aan. Maar de maatvoering van de patten bleek net een fractie te krap waardoor ik ze tbv de montage nogal uit elkaar trekken moest.



Om de naar beneden gevallen schokbreker weer op z’n plaats te krijgen in de wielkast bij de wisselactie (vd nieuwe stoelsteun), ben ik wel drie dagen aan het etteren geweest om de bouten weer te monteren ):
En helaas blijkt het resultaat dan ook nog bedroevend. De  tussenverbinding knapte bijna gelijk na het wegrijden al van een buisje vanochtend. Als dan de patten het nog gehouden hadden was tenminste het principe van verlijming nog bruikbaar gebleken.
Helaas gaven die er in Aalsmeer er ook nog éen voor éen de brui aan. Zijn dus gewoon losgeknapt van het ronde 12mm buisje.

Ik ben niet van plan om koolstof/epoxy nog langer op deze manier te gaan gebruiken voor constructieve doeleinden. Hooguit voor ruimtelijke constructies.
Ik kan de patten natuurlijk ook maken door de uiteinden van de buisjes simpelweg even in de bankschroef samen te knijpen…En er dan de 8mm gaten in te boren.
Dat geeft wel zwakke plekskes bij de overgang van rond naar plat (net zoals achter een las dus eigenlijk).

Door er na het samenknijpen echter (toch weer) een laagje carbonweefsel omheen te impregneren kan ik die uiteinden wel van een zwart ‘verstevigingssokje’ voorzien lijkt me.

Want dat principe wil ik hoe dan ook bewijzen J
Foto’s volgen. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten