zaterdag 12 juni 2010

Cycle-Vision (de handel en wandel op-)

Ja ook ik was op Cyclevision.

Hoewel het aardig zou zijn geweest zoals 2 jaar terug weer een wedstrijd mee te rijden vond ik niet echt een gespecialiseerde race van mijn gading. Zoals de roetswedstrijd van 2008
toen ik Derk Thijs ontmoette.
Een race speciaal voor trikes bijvoorbeeld had me wel aardig geleken.
Dé organisator hiervoor Ron Fust was echter al door Wheels Reinvented gestrikt als standhouder.

Ikzelf had me als HPV-vrijwilliger aangemeld. Behalve de informatiebalie (waar ik weinig functie had feitelijk) en de poortwake (wel gezellig, Allewederrijders!) had ik me toch ook wat persoonlijke doelen gesteld en inbreng idvv zelfbouwprojektjes.
Mijn net voltooide bankdrukfiets op de Thys 222 (pré-CVT met Nexus) en m'n GPS-beugel.
Beiden voorzien van een begeleidend schrijven over 't hoe- en waarom.
Het vermelde mobiele telefoonnumer en de verwijzing naar m'n plaats bij de informatiestand bleek alleen niet nodig: De zelfbouwhoek bevond zich pal achter de HPV-kraam!

Verscheidene keren kon ik mensen die belangstelling hadden 'onderscheppen'.
Ik was dus niet helemaal voor niets eerst Zaterdagochtend al met de
Alleweder de Tacx fietstrainer wezen afleveren om later de bankdrukfiets in te zetten.

Bovendien zag ik bij de buitenbaan gekomen nog net Meneer Schermer "in een wit pak" -volgens fietsvriend Majoor Kees in zijn Quest stappen!


Een ander 'persoonlijke aangelegenheid' was er een van meer zakelijk kaliber.
Om reis- of portokosten te besparen had ik bij Velomobiel.nl de
grote SA trommelremmen en Jagwire-remkabels besteld.
Deze rekende ik af met Ymte Sijbrandij. Die dus gewoon aanspreekbaar was na zijn
overwinning in het criterium + de 1 uurs race!

Ik sprak hem pal na de prijsuitreiking Zaterdag, terwijl ikzelf net het bankdrukgevaarte de
trappen over had gesleept in het Velodrome. Niet van dezelfde orde van grootte natuurlijk maar toch..
Die kon hij dus gelijk in actie zien toen we naar de campingplek liepen en hij leek er de functie van voor fitnessdoeleinden goed op te pakken.
Ik legde hem uit dat ik het natuurlijk niet minder onprettig vind om ingehaald te worden dan ieder ander... Maar ik het in de stad met mijn spyglasses het simpelweg meestal niet zo ver laat komen door dan snel meer met de voeten aan te drijven.

Anders dan andere bloggers heb ik de trommelremnaven niet laten spaken tot een wiel maar de spaken erbij laten leveren. Ik zou niet graag het verwijt krijgen V.nl af te houden van zijn 'heilige taak velomobielen te maken'!

En bovendien paste alles op deze manier in de Thys zadeltas van de tweewieler.

Hier een foto'tje van hoe de grote trommelremnaven aan de Jan Eggens trike zouden kunnen komen te zitten. Met de as erdoor van de trike. Waardoor de uitstekende velgremmen overbodig worden en de fiets (zonder de bij de naaf geleverde uitvulbus) nog een paar centimeter smaller kan worden ook...



Dan heb ik voor de FAW de Jagwire-remkabels nog als verbetering, zodat ik de (conische) as kan laten zitten, want die gaat niet zo makkelijk uit de veerpoot.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen