Niet iedere Amsterdammer kan dit zeggen van zijn rijwiel en dit blog heeft 'n laagdrempelige instroom zo (hoop ik). Anders dan alleen het behalen van hoge snelheden wil ik met een mensaangedreven voertuig een zo veelzijdig mogelijke spiertraining van de berijder nastreven. Uiteindelijk als het alleen op snelheid aan komt kun je overal voor 'n verbrandingsmotor terecht.Terwijl een CO2-neutrale uitvoering werkt op groene stroom: Daar kan 'n mens toch niet tegenop!
dinsdag 17 november 2009
Het terloopse aspect
Okey, uiteindelijk had ik toch foto's beloofd?
Eigenlijk heb ik iets met kort haar maar soms moet je ff dimmen en je mondje toe...Zoals hier dus.]
In deze entourage heb ik ongeveer Nina, en de andere ALF-ers gezien.
Met het Hafa frame dat me aansprak vanwege de lange achtervork maar nu met het fijne 2' hands carbonstoeltje:
& Wellicht heb ik idd vroeger het deksel op de vingers gekregen maar zeg nu zelf: 'n Prima broekspijpenschoonhouder toch, zo'n kunstof-verfemmerdeksel...Of moest je fiets er duurder uitzien?!
Voor de mooiigheid heb ik er een schuimen rowingbike.com matje opgelegd maar dat is v.d. kijkcijfers. Zondag lag daar nog 'n dubbelgeslagen badcelmatje op &.
Daar werd me dan ook naar gevraagd en inderdaad prefereer ik dat als 'men' de fiets vd supermarkt ziet staan. Dat er wordt gedacht "ghéghéghé, moet je dát zien!". Dan dat er over de verkoopwaarde ervan wordt gefilosofeerd...
Dan maak ik n.l. meer kans dat ik de fiets terugvind terug met de boodschappen.
Bovendien is de passing vh (trike-)stoeltje zó goed dat de ibiliet zitting er niet goed meer tussen gaat (en ook te warm is om langdurig gestrekt op te gaan natuurlijk).
& Was het al bekend dat zo'n bagagedrager boven 'n inverende achtervork ook te fabriceren is van 'n lichtgewicht bij iedere afvalcontainer te vinden rechtopfietsbagagedrager?
Kijk hierboven maar 's goed.
Door de asbevestigingen weg te zagen (nóg lichter) en met alu hoekprofieltjes weer naar 't frame te leiden (wat hoogteverschil moest natuurlijk wel even om de V-brakes te ontzien).
& Is het de heren en dames met de schroevendraaier trouwens bekend dat de veeltoegepaste polyetheen-kettingbuisjes ook prima passen in standaard 15mm clickzadels en je die zelfs zonder gespecialiseerd gereedschap weer kunt losmaken? (Maar niet met de nagels natuurlijk, zonde).
't Is maar 'n tip...
Of moest je je fiets er duurder willen laten uitzien?!
&Natuurlijk mag u zich naar de 'gerenomeerde ligfiethandel' spoeden voor 'n vervangend stuur (...).
Maar je kunt daarvoor ook 'n standaard recht buisje 22mm nemen waar je de buitengewoon gave mogelijkheid hebt je remkabels doorheen te voeren.
Van 'n ATB-stuur de rollbars afstrippen, te klemmen op 't buisje en in de hoogte zetten zoals afgebeeld om zo 'n hoefijzervormig stuur te bekomen:
Smal dus aerodynamisch, met de handpalmen omhooggericht daardoor anti-tennisarm en (nu) met makkelijk in te prikken retrovisiespiegelmogelijkheid.
-Ja in het mandje, doe mij die maar!
& Voorts heb ik nog wat ThysID oud model stuurdraaipunten over (maar niet iederéén mailen nu)
die als je ze naar voren laat wijzen en de expanderpen verlengt met 'n hoge moer 'n klapstuur met verstelbare aanslag oplevert: Een hele luxe zelfs, met lagerbrons ih pengat!
& Nou ja telescopische voorvork van 'n containerframe'pje afgehaald, da's gewoon mazzel hebben dus.
Waar wel 'n paar dagen id kruipolie zetten aan vooraf moesten gaan maar de moeite waard!
Vandaag heb ik witte grondverf over 't verweerde chroom heen aangebracht om mogelijke scheuren beter te kunnen detecteren ('t is tenslotte maar afkomstig van 'n goedkoop kinderfietsje).
Maar zoals uit bovenstaande foto blijkt zal mijn nauwelijks 70 kilo de pret niet drukken!
"Je zult wel 'gelukkig' zijn met zo'n trapmachine?" -zal ik ongetwijfeld ontroerde mensen aan de lijn krijgen.
Ja, maar TOCH ga ik er 'n BANKDRUKFIETS van maken!
En als je het daar niet mee eens bent tant pis.
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten