vrijdag 14 augustus 2015

Op rozen of een doornenkroon?


"Vroeger", ik spreek van rond 2002, had je in het gebouw van de Bloemenveiling in Aalsmeer één keer per jaar wielerwedstrijden. Waarvan de bedoeling was een opbrengst te genereren middels sponsoren voor het goede doel.
Dat is uitgegroeid tot afwisselend de 'Run for the Roses' een hardlooptocht en 'Ride for the Roses' de wielertocht.
Tegenwoordig is fietsen in het veilinggebouw op de tweede etage niet meer mogelijk door de aanleg van z.g.n. 'shuttle-banen'. Een transportsysteem middels rails aan het plafond en de vloer van karren naar de Zuidvleugel.
Gisteren heb ik RFTR telefonisch benaderd. Ik kon alleen het antwoordapparaat in spreken met de vraag of ik ook mee kan doen met de ligfiets. Omdat ik daar vandaag nog steeds geen antwoord op heb probeer ik het maar eens middels de mail:





Beste,

Via deze weg probeer ik me nog een keer aan te melden voor deelname aan de Rideforteheroses 50 km tocht met mijn open 2 wielige ligfiets.
Ik werk 13 jaar bij Floraholland en heb een Google website. Deze is (lig)fiets gerelateerd en daar zou ik middels een oproep fondsen en deelnemers kunnen vinden.
Aangezien mijn publiek ligfietsers betreft gaat die vlieger natuurlijk alleen op als er aan de tochten ook ligfietsen mee mogen doen.


In afwachting van uw reactie groet ik u,


M.Leemans te A'dam


Deelname aan de 50 km tocht kost €25,-, de 100 km €35,-


8 opmerkingen:

  1. Mooi initiatief Mick! Ben benieuwd of je reactie krijgt........

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Adri,
      Ja ik heb net een reactie en word doorverwezen naar de reglementen: http://ridefortheroses.nl/ride-2015/reglement-ride-for-the-roses-/
      Daarin staat: Ligfietsen
      In verband met de veiligheid rijden ligfietsen en andere bijzondere fietsen achterin het peloton.
      Ik wil mij daarom inschrijven met de roeifiets. Dan weet ik ten minste zeker dat het leuk wordt, ook al mag ik niet inhalen...
      Hoop dat er meer ALF-ers mee zullen willen rijden 6 September (een zondag) !

      Verwijderen
    2. Hoi Mick,

      Zou dat echt de veiligheid ten goede komen om ligfietsen achterin het peloton te laten rijden? Vreemde regels eigenlijk, zou leuk kunnen zijn met een "bull bar" op de Strada, dan kan je de voorrijders een beetje opduwen..........
      Met de roets zal je jezelf wel vermaken inderdaad, en snel hoeft het niet te gaan, het is toch voornamelijk voor het goede doel!

      Groeten, Adri.

      Verwijderen
    3. Ik weet niet wat het in het Deens is maar het is een RIDE for the roses, niet een RACE - !

      Verwijderen
  2. Die wedstrijden in de veiling van Aalsmeer waren wel erg gezellig. Er stond zelfs een kermis binnen en er waren optredens van artiesten. Het was altijd eerst zelf koersen en daarna genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De grote initiator was volgens mij wel een voormalige chef van mij, Simon Zwart. Die zelf iedere dag uit Nieuw Vennep kwam op de racefiets, weer of geen weer. Toen hij, met vervroegd pensioen naar Frankrijk ging om daar met zijn vrouw een bed-and-breakfast the beginnen nam ik van hem mijn eerste velomobiel over die hij samen met zijn zoon gebouwd had uit een bouwpakket!

      Verwijderen
  3. Volgens mij probeert de organisatie van Ride for the Roses een gemiddelde snelheid van 25 km/uur aan te houden. Dat zou voor iedereen met een beetje conditie haalbaar moeten zijn. In 2007 deed ik mee in Groningen (geloof ik) en op de "finish" stond er een gemiddelde snelheid van exact 25 km/uur op mijn teller. Echter, doordat je in een groot lint rijdt waarbij ook regelmatig een gaatje valt, komen er toch momenten voor dat er tegen de 40 km/uur "gekoerst)" wordt om het gaatje weer dicht te rijden. En dat zijn in mijn ogen de gevaarlijkste momenten omdat de snelheidsverschillen daar het grootst zijn, niet iedereen koerst immers mee. Overigens zou ik er persoonlijk geen problemen mee hebben om met de velomobiel achteraan aan te moeten rijden. Lekker ontspannen en genieten van de omgeving, dat is immers ook belangrijk ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Precies mijn gedachte Robert-Jan!
      Dus ik ben niet volkomen 'dissident' om mee te doen :-)
      Als het slecht weer wordt zal ik ook voor de Limit kiezen en dat is toch eigenlijk wel weer een luxe die geen racefietser heeft!
      Helaas lijd ik momenteel aan een slijmbeursontsteking in de rechterschouder, de roets valt dus af. Maar de Cheetah is nog best te doen.
      Uit de website van RFTR begrijp ik dat de 100 km tocht de drukste is dus misschien valt mijn 50 km wel mee en kan ik toch nog wat (verantwoord) passeren. Ook wil ik nog wat video'tjes bekijken met mogelijke knelpunten die ze op de site geplaatst hebben dit weekend.
      De route kan ik downloaden, alles lijkt dus keurig georganiseerd!
      Mvg Mick

      Verwijderen