Niet iedere Amsterdammer kan dit zeggen van zijn rijwiel en dit blog heeft 'n laagdrempelige instroom zo (hoop ik).
Anders dan alleen het behalen van hoge snelheden wil ik met een mensaangedreven voertuig een zo veelzijdig mogelijke spiertraining van de berijder nastreven.
Uiteindelijk als het alleen op snelheid aan komt kun je overal voor 'n verbrandingsmotor terecht.Terwijl een CO2-neutrale uitvoering werkt op groene stroom: Daar kan 'n mens toch niet tegenop!
Ja en ik ben blij dat het ook goed schakelt hoewel ik nog niet klaar ben. Op dit moment kan de derailleur de grootste tandwielcombinatie 52-32 nog niet behappen met de ketting op lengte voor gebruik met de kleinste combinatie 40-13. Er zijn 2 (en misschien wel meer) manieren om dat op te lossen maar daar kom ik op!
Het ziet er heel simpel uit en de derailleur is ook volkomen 'Sis', standaard bedoel ik. Toch zit je nog wel ff te rommelen voor je de spulletjes goed hebt. De ophanging is volkomen evenwijdig aan 't frame dus ik 'smuigel' niet ergens of zo... Dat heeft ook geen zin want ik zoek id 1'plaats een toepassing voor me, myself and I. Ik heb je trouwens gevraagd of ik een foto van je van het interieur (de kettingloop) van een Mango uit je fotoboek mag gebruiken...
Handige oplossing! Maar kan het niet met een gewone voorderailleur, maar dan omgekeerd gemonteerd? Voordeel: geen extra tandwielen, de ketting loopt vrij en je hoeft geen rekening te houden met de armlengte van de achterderailleur.
Valt helaas weinig te roetsen momenteel vanwege de valkans: Ik ben zelfs wat met onnozele gewichtjes bezig van ellende... Er is bij dit huis wel de mogelijkheid een deurrekstok te plaatsen tussen de woon- en slaapkamer (ter breedte van 2 deuren). Daar wil ik dan weer graag een curl-halterstang voor gebruiken: Die ik al had weggestopt onder de vloer!
Fantastisch idee!
BeantwoordenVerwijderenHoi Erwin,
BeantwoordenVerwijderenJa en ik ben blij dat het ook goed schakelt hoewel ik nog niet klaar ben. Op dit moment kan de derailleur de grootste tandwielcombinatie 52-32 nog niet behappen met de ketting op lengte voor gebruik met de kleinste combinatie 40-13.
Er zijn 2 (en misschien wel meer) manieren om dat op te lossen maar daar kom ik op!
Mvg Mick
Goed idee! Goed denkwerk!
BeantwoordenVerwijderenVeel standaard onderdelen, makkelijk te maken, maar zeker niet eenvoudig om te verzinnen en uit te werken.
Peter
Hoi Peter,
BeantwoordenVerwijderenHet ziet er heel simpel uit en de derailleur is ook volkomen 'Sis', standaard bedoel ik.
Toch zit je nog wel ff te rommelen voor je de
spulletjes goed hebt.
De ophanging is volkomen evenwijdig aan 't frame dus ik 'smuigel' niet ergens of zo...
Dat heeft ook geen zin want ik zoek id 1'plaats een toepassing voor me, myself and I.
Ik heb je trouwens gevraagd of ik een foto van je van het interieur (de kettingloop) van een Mango uit je fotoboek mag gebruiken...
Mvg Mick
Handige oplossing!
BeantwoordenVerwijderenMaar kan het niet met een gewone voorderailleur, maar dan omgekeerd gemonteerd?
Voordeel: geen extra tandwielen, de ketting loopt vrij en je hoeft geen rekening te houden met de armlengte van de achterderailleur.
Beste 'lage racer',
BeantwoordenVerwijderen1-Nee dat kan niet op het voorblad.
2-Mijn bedoeling is geen extra wieltjes.
3-Ik wil de kooiwieltjes nu net bij de achtervork kwijt ivm straatvuil.
Mvg Mick
De oplossing heb je toch al lang Mick? Roetsen ;-P...
BeantwoordenVerwijderenNee echt zeer goed gevonden!!
Ha die Teun !
BeantwoordenVerwijderenValt helaas weinig te roetsen momenteel vanwege de valkans: Ik ben zelfs wat met onnozele gewichtjes bezig van ellende...
Er is bij dit huis wel de mogelijkheid een deurrekstok te plaatsen tussen de woon- en slaapkamer (ter breedte van 2 deuren).
Daar wil ik dan weer graag een curl-halterstang voor gebruiken: Die ik al had weggestopt onder de vloer!
Mvg Mick