Ah, u dacht na het lezen vd aanhef natuurlijk “Spekkie, daar valt voor mij wat te halen!”. Helaas compadre, daar ben je dan ingetrapt met boter & suiker…
Het licht gaat aan- het licht gaat uit en weg is uw kwartje.
Nee ik bedoel meer het voordeel dat voor de auteur zélf te behalen is bij het maken van zijn/haar weblog.
Namelijk dat je je spullen nog even opkalefatert alvorens de uiteindeljke foto te maken en op je log te publiceren.
Of videoclipje natuurlijk waar ik toch eerst maar even de vlekken van het reflekterend materiaal op m’n muts poetste.Waarvan ik plachtte te denken “Ach wat!”.
Maar omgekeerd kan ook. De zogenaamde contradictie interminus. Zoals de psychedelische mop van Kamagurka: “Er is een Konijn dat woont in een Hol..Behalve als hij Thuis is, want dan is het vol!”Zo heb ik de vuile bodem van de FAW gefotograveerd om aan te tonen hoe goed mijn van ’n pvc-gootje uit de schuur van mijn moeder gemaakte kettingafscherming werkt!
Wat vind ik eigen verrichtingen toch keren interessesanter dan kopen, verkopen, bestellen...Enzovoort !
Dat is toch wel redelijk ligfietser-eigen volgens mij: zelf fröbelen als het niet bevalt.
BeantwoordenVerwijderenLekker eenvoudig, goedkoop en efficiënt die kettingafscherming! Ik zit ook nog na te denken over zoiets vanaf het stuur tot aan het voorblad/derailleur.
Wim S. heeft Velomobiel.nl aan het werk gezet. Dat heeft een aluminium bakje opgeleverd. Persoonlijk gaat mijn voorkeur uit naar kunststof. M'n broek komt erlangs. En aluminium wil heerlijk zwart afgeven. Dus zit ik ook nog na te denken over een kettingkast, alleen dan van kunststof. Nu nog nadenken over model en materiaal. Tja, of mogelijk dat ik een bestaande 'bukkerkettingkast' ga verbouwen tot iets passends. Ik weet het nog niet. Eerst lekker laten bezinken.
Maar ik probeer te zien hoe jouw bodem in elkaar zit.
Bij mijn Alleweder had je de beplating van de buitenkant die ook helemaal onder de fiets doorliepen. Daar bovenop lag in de bodem een bak van ongeveer 4 cm hoog. Daar liep de ketting door.
Hoe zit dit bij jou? Heb jij die bak open gemaakt? Of zit die bak er nog? Loopt de ketting nu nog door die bak of heb je hem hoger gelegd?
Ik probeer nog altijd te ontdekken hoe je de kettinglijn hebt aangepast.
Ik heb 'alleen' het trekkende, dus bovenste gedeelte vd ketting aangepast en de kokerachtige dubbele bodem -gelukkig- intakt kunnen laten. Deze heeft namelijk de grootste dragende functie vd hele fiets volgens mij.
BeantwoordenVerwijderenIk ben met je eens dat aluminium vies (zwart) maakt! Op het werk hebben we van die alu rolcontainers dus (als ik niet zorg voor werkhandschoentjes) kan ik daar al zwart genoeg van worden. Alleen voor reparaties en aanpassingen vind ik aluminium toch wel heerlijk spul (en het geheel is nog steeds maar 37kg).
Ik krijg zelf de indruk dat het steeds meer 'ligfietser-eigen' is om steeds maar een nieuwer model te bestellen en de handel weer te verkopen ipv zelf iets op te knappen.
Neem nou bijvoorbeeld die gripshifter vd versnelling: Rotsysteem m.i. want gaat steeds zwaarder draaien. Ken jij een Q. rijder die er een rapidfire-shifter op heeft (durven) zetten?
Het staat me bij van wel dat er een Questrijder mee rondrijdt.
BeantwoordenVerwijderenSlim, uitzonderingen bevestigen de regel natuurlijk. Maar soms vraag ik me af hoevaak het Romeinse Rijk uit dekadentie nog ineen moet storten?
BeantwoordenVerwijderen