woensdag 11 augustus 2021

Zandzak in Das Fahrrad

 Ik moet een andere blogger achteraf gelijk geven: Jan Goddemaer. Met een lagere ligfiets draai je inderdaad makkelijker een bocht in!

Vooral op de Nesciobrug (over het Amsterdam-Rijnkanaal) kwam dit goed naar voren met de Orion. En da's best vreemd als je voor het eerst naar beneden fietst met een andere ligger terwijl je juist minder uitzicht hebt.

Voor de rest helaas tegenvallers met de Orion. De achtervork heeft een te hoog scharnierpunt en ik neem mezelf kwalijk dat ik niet eerder voorzien heb dat dat een negatieve invloed op de aandrijving heeft.

De vering vastzetten was zo gedaan natuurlijk voor een knutselaar als ik en het probleem leek aanvaardbaar. Zou ik nog altijd een soort 'Jester' overhouden. Wel meer lage liggers hebben geen achtervering, de wielbasis zorgt automatisch al voor wat meer comfort.

Blijkt door mijn kortere beenlengte het kettingwieltje zo dicht bij het trapstel gekomen dat de ketting niet goed soepel meer loopt (kan ik horen en voelen gewoon) . Dus dag kleinere bochten draaien!

Bij het vastzetten van de veer heb ik de achtervork voor een liggender houding laten zorgen en zo een proefritje Monnickendam gereden: blijkt mijn rug helemaal niet te kunnen appreciëren...

Maar ook tegenslag kan bij mij juist een hobbel doen nemen. 

 
Ik ben begonnen met de DF aan de linkerkant van een voetensleuf te voorzien. Voor het mogelijk maken van flinstonen want de handen naar buiten om reverse te gaan vind ik niet zo snel gaan. En om de raakvlakken met verkeersheuvels te verwijderen. Daar heb ik te veel last van, Slaat mijn eerder gelamineerde verstevigingen eenvoudig weer los...    

Ymte vertelde me dat ze dat bij IntercityBike ook al een keer gedaan hadden (waarbij het aan 1 kant gebleven was). Om iemand te helpen die met een kap rijdt om hem ook onder die omstandigheden achteruit te kunnen laten rijden en van voldoende ventilatie te voorzien.

Het moet nog uitharden want het lijkt me raadzaam eerst koolstofvezel aan te brengen alvorens de decoupeerzaag ter hand te nemen. Of ''wipzaag'' zoals Jan zou zeggen (-:

Weer vet lachen hier dus bij Eigenfiets .nl ook omdat ik het aandrukken van de verstevigingsdoek dit keer uitvoer met (over de Paclan-folie) een zandzak ! 😁

 

 

Opzet of niet, de werkelijke titel van dit nummer is 'Arabian Knights' !

2 opmerkingen:

  1. Reacties
    1. Uitprobreren, repareren en zoveel mogelijk optimaliseren maken deel uit van mijn hobby Willem. Naast het fietsen!
      Mvg Mick

      Verwijderen