zaterdag 15 oktober 2016

Teleurstellende Meewind


Dat ik laat begin te bloggen over de Meewind Koers van afgelopen zondag zegt eigenlijk al genoeg.
Maar het contrasteert i.g.g. met de overweldigende hoeveelheid berichten waarin alles steevast "zo oergezellig en goed georganiseerd was".
Het is natuurlijk leuk dat ik nu met Basecamp onbeperkt tracks op de Legend tegelijk op het scherm kan hebben, alleen wordt het -verouderde- toestel er nog trager van dan hij van zichzelf al is schijnt het me toe.
Ik heb er geen meting naar gedaan maar het overschakelen van een close-up naar een gedetailleerde kaart vergt een hoop geduld, ook al doet 't toestel lang met de penlights.
De 'via Billthoven naar Amersfoort' route die ik de fietsersbond liet tekenen eindigde voor mij helaas op zaterdag al in Amersfoort i.p.v. op mijn logeeradres. Mijn broer en zijn vrouw moest ik daarvan dus telefonisch op de hoogte stellen.
Heerlijk gegeten trouwens bij mijn broer en Linda, gebakken aardappeltjes en cordon bleu!
Bij het eten presenteerde hij vol trots zijn beker die zich automatisch aan de tafel vast zet als je hem per ongeluk om zou meppen (:
Julian hun zoontje was ziek geworden en zou de dag erop dus toch niet naar de padvinderij gaan. Hij lag op de bank in de huiskamer. 'S avonds ging hij met een grote plastic bak naar boven en toen ik het acht uur journaal zat te kijken kwam hij als een speer de trap weer af om met trots te vertellen dat hij daar zojuist in overgegeven had ;-)
Dat begon dus best gezellig zo al met al ware het niet dat zondag de koers-onvastheid met de Limit zich herhaalde en het beoogde uur lang niet genoeg bleek om de korte afstand Bilthoven-Amersfoort te overbruggen. Ondanks de goedbedoelde aanwijzingen van Pim om de kortste route te nemen.
Die brachten me wel op een punt waar ingrijpend aan de weg werd gewerkt en ik zelfs een onaangename woordenwisseling met de wegwerkers had.
Maar behalve met de Garmin pakt de ketting ook soms niet op het kleinste voorblad. Als ik dan draaien moest om de vm te keren vanuit de berm moest ik eerst uitstappen om hem terug op het asfalt te zetten. Om dan met de voorderailleur een groter kettingblad op te zoeken zodat ik dan, in een te hoog verzet, ten minste weer in beweging kwam. Terwijl ik juist een vrijloopnaaf ingebouwd heb om deze vorm van ongein te voorkomen ): !
En fin, de deelnemers aan de 70 km tocht zouden vanaf 10:30 tot 11:30 u. vertrekken en toen ik aan kwam zetten was het al praktisch 11:00 u. !
Maar bovenal was mijn humeur beneden alle peil en ik had totaal geen zin meer in een rit die ik eigenlijk al (proef-) gereden had. Dan liever maar GEEN Meewind Koers meer zodat ik gelijk aan de 50 km terug naar Amsterdam zou kunnen beginnen en ten minste voor het donker thuis zijn . Met dan nog een vrije maandag helemaal voor mezelf.

Zelfs de 'goody bag' niet opgehaald, alleen nog even een foto gemaakt.












Wel ging de terugtocht bijzonder goed en snel waarbij ik veel individuele racefietsers zowel als complete pelotons bukkers inhaalde. Of zo ver achter me kon laten als ik het zelf beliefde (-:

Vlak bij huis helaas een nieuw mechanisch mankement. In de afrit van de dijk van het Amsterdam-Rijnkanaal naar het Florapark sloeg mijn linker wiel op slot. Dat was een loskomende ankerplaat van de 90 mm trommelrem waar het boutje uit kwam.
Vandaar dat ik het hele verhaal nog even uitgesteld heb...   

2 opmerkingen:

  1. Soms zit het mee, soms zit het tegen... Dat hele gedoe heeft toch weer een verhaal opgeleverd ;-).

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, hoewel als ik me er meer tevreden over had gevoeld ik er waarschijnlijk sneller over geschreven had :-)
      Maar de snelheid viel in elk geval niet tegen en de plaats voor de GPS is goed gekozen.
      Mazzel dat de ankerplaat pas zo dicht bij huis los kwam. Wil ik beter monteren maar eerst wat klusjes aan de roets en Cheetah gedaan net.
      Mvg Mick

      Verwijderen