zondag 1 juni 2014

vrijwilliger CV?

Ik heb de uitlijnlatten gebouwd en gebruikt. Omdat me dat persoonlijk zou interesseren daarover te lezen zal ik daar ook zeker nog over schrijven. Persoonlijke dingen en fietstochten van anderen hebben mijn interesse wat minder. Dus voel ik me vrij van de mijne niet altijd te berichten. En de verhalen van anderen daar over een beetje over te slaan.
Maar misschien kan ik u toch bedienen ;-)
Als iemand willens en wetens het kampeerplezier van andere ligfietsers dwarsboomt en/of de organisatie van een 'ligfietsevenement' daar geen beleid over blijkt te hebben blog ik daar wel over. Omdat het me in het algemeen belang lijkt om dat te doen.
Ik heb twee keer eerder vrijwilligerswerk gedaan voor de organisatie van CycleVision. Het belang van de rol wil ik ook zeker niet overdrijven, maar het gaat om het feit dat je je ergens mede verantwoordelijk voor stelt.
Gelijk zie ik hierbij een positieve rol weggelegd om iets constructiefs bij te dragen aan het parkeerbeleid van auto's en velomobieltrailers. Namelijk die niet op het kampeerveld maar op een gescheiden parkeerterrein.
Voor het toezicht op het naleven hiervan heb ik mij dan ook o.a. aangeboden.

Kijkend vanuit de lucht via Google-Earth zie ik dat Raceway Venray op 1-1-2005 kennelijk nog aangelegd moest worden?


Ook als ik op de link 'kamperen' klik op hun site loopt die niet door. Dus is het campingveld kennelijk nog onder constructie? Dat belooft, gezien mijn ervaring op het paastreffen dan niet veel goeds voor de kwetsbare kampeerder. Die kon wel eens onaangenaam in de verdrukking kunnen komen tussen de auto's.
Tot diep in de nacht uit de slaap gehouden worden door dichtslaande autoportieren komt ook de wedstrijdresultaten echt niet ten goede!
Mijn aanbod het e.e.a. in goede banen te leiden als vrijwilliger werd beantwoord maar ik kreeg geen uitsluitsel:  " Fijn dat wij op jouw inzet kunnen rekenen. En dank voor je suggesties. Circa twee weken voor de Cycle Vision neemt onze vrijwilligerscoördinator  contact met je op "

Wat mij betreft blijft dus feitelijk alles nog in het ongewisse. Wil ik mij mede verantwoordelijk stellen voor de organisatie van iets waarvan ik het beleid niet ken?
Wel weet ik dat ik mijn tent niet wil opzetten als ik daar vogelvrij sta voor opdringerige automobilisten/stes.
Dan prefereer ik mijn toevlucht te nemen tot een reguliere camping in de omgeving. Waar beslist geen auto's tussen de tenten mogen blijven staan!
Maar door de extra afstand die ik moet overbruggen daardoor zal ik echt geen tijd en motivatie meer hebben voor de andere aangeboden diensten. Die van baanbewaker en/of oppas van de kinderen!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten