De reden voor de -inmiddels afgezworen- omslachtige methode om eerst de velomobiel buiten te zetten en dan pas de fietsschoenen (op een matje in de hal) aan te trekken is dat ik 's ochtends mijn buren nog niet wakker wil maken.Omdat de schoenplaatjes van mijn andere schoenen allemaal het laminaat raken heb ik het rubber met de nopjes van Velomobielonderdelen.nl nog een keer óver het rubber van de schoenmaker geplakt. Zodat deze ongeveer een milimeter verzonken zijn komen te zitten.
Aangezien de prutser niet alleen te dun rubber gebruikt heeft maar dat aan de binnenkant van de schoenen ook nog eens belachelijk dun heeft uitgesneden (een randje slechts) heb ik aan weerszijden van de platen eerst wat opgevuld met 'Lijm en Kit' van de Action. Ik ga er van uit dat overschilderbare kit ook is te verlijmen namelijk...
Van transparant plastic knipte ik een malletje en prikte dat met punaises op het goed knipbare rubber. De uitsparing sneed ik er uit met een Stanleymes.
Na 10 minuten wachten wilden de beide met Bisontix ingesmeerde delen zó graag aan elkaar dat me de klaargelegde lijmklemmen eigenlijk totaal overbodig bleken...
De schoen (ik moet de ander nog doen) blijkt goed in te klikken in zowel dubbelzijdige als combinatiepedalen.
Alleen was daar het tikken van de hardplastic rode hakdeeltjes nu nog storend binnenshuis.
Daarom heb ik die er af geslepen en er het uitsnijdsel van de schoenplaat op geplakt.
Dat laatste past niet 100% maar vind ik wel humor om te gebruiken (:
'
Mocht iemand de originele LP (uit 1973) van de Five Dollar Shoes in bezit hebben houd ik mij ten zeerste aanbevolen voor 'n copietje!
Zie je nu wel dat oude spreuken en gezegden bijna altijd hout snijden ?
BeantwoordenVerwijderenBehalve dan 'Schoenmaker blijf bij je leest' lol
Ik vind het een meer dan keurig resultaat.
Ja ik ben ook erg enthousiast!
BeantwoordenVerwijderenZe zitten heerlijk en zijn nog het stilst om op te lopen ook. Dat laatste kan ik verder alleen van m'n kunststof Crox zeggen. Waarmee je niet lekker fietsen kan...
Mvg Mick