donderdag 6 oktober 2011

kapotte Jagwire kabel

Omdat ik op mijn Alleweder de 90mm tromelremnaven niet eenvoudig platsen kon vanwege vastzittende (conische) assen plaatste ik daar om de remwerking te verbeteren een Jagwire kabel in aan de slechtst remmende kant.
Dat maakte gelijk een wereld van verschil. En wist pijnlijke aanrijdingkjes te voorkomen.
Tot ik de remwerking kortelings toch weer behoorlijk tegen vond beginnen te vallen, vooral de trekkerhellingen af op m'n werk
.
De oorzaak is overduidelijk; Uitgerekend de Jagwire buitenkabel 'reinforced with kevlar(R)'
heeft de geest gegeven. Waarschijnlijk geknikt of beschadigd tussen de rechter
stuurdraadstang en de onderplaat...En hoe!

Toch geef ik het zo gauw niet op. En heb eerst het kortste deel met het beschadigde stuk er maar n's afgeknipt....

Nauwelijks meer dan de helf van de bij VM.nl gekochte kabel blijkt -met een V-brake bochtje er op-. nog lang genoeg. Om de buitenkabel onderlangs naar het hefboompje te leiden.
De (onbeschadigde) binnenkabel heb ik op de rembodem vastgezet. Precies vice-versa aan zoals het zat dus.
Het gewicht van de kabel helpt zo dus de (eerder geplaatste) trekveer nog wat mee ook. Die nog steeds prima helpen tegen 'happen' trouwens.

Weer een gevalletje 'Eer-bewaard / Geld-bespaard' dus!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten