woensdag 14 april 2021

Cheetah nu met 4 tanden meer

 Ik heb het 21 tands Eigenfiets-tandgeleidewiel  nu 2.340 kilometer gebruikt maar soms liep het er af en eigenlijk hoef ik na verkoop van de ouderlijke woning niet meer op een centje te kijken. En fin lees de bedankbrief aan Allight.nl er maar op na (-:



Bedankt voor de prachtige rollen Leo. Waar je mooi zuinig met zowel Fe als composiet bent omgesprongen!
Toch werkt mijn Eigenbouw 21 tands geleidewiel ook nog wel. Gemaakt met epoxy/glasbubbels.
Alleen heb ik daar het ene lager al een keer met secondenlijm in terug moeten plakken. En de ketting blijft er af en toe af lopen.
Met de jouwe hoop ik zelfs geen geleidebuisjes meer nodig te hebben aan de Cheetah!



Mvg Mick

 


 


3 opmerkingen:

  1. Beste Mick,
    Ik ben ook de eigenaar van een eerbiedwaardige roestvrijstalen Cheetah.
    Op mijn Cheetah heb ik een versteviging aan het frame op de poeliehouder gebouwd, die de trekkrachten bij de lasnaden goed opvangt. Een plat staal met twee gaten voor de scharnierpen van de zwenkarm en de poeliehouder.
    Aan de bovenrand wordt het staal van onderen ondersteund op de stoelbeugel direct naast de moer van de stoelschroef. Ik heb alles absoluut spelingvrij gemonteerd, liever met een beetje spanningsdruk op de poeliehouder naar beneden.
    De rand van de stoelhouder is zodanig verzonken dat de stoelopname aan de voor- en achterzijde volledig omsloten is en boven uitsteekt.
    Als ik langere rondkopschroeven van Optima heb, kan ik een stuk platstaal op de stoelbevestiging plaatsen, die de buigkrachten dan breder onder de stoel verdeelt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Beste Mick,
    Ik ben ook de eigenaar van een eerbiedwaardige roestvrijstalen Cheetah.
    Op mijn Cheetah heb ik een versteviging aan het frame op de poeliehouder gebouwd, die de trekkrachten bij de lasnaden goed opvangt. Een plat staal met twee gaten voor de scharnierpen van de zwenkarm en de poeliehouder.
    Aan de bovenrand wordt het staal van onderen ondersteund op de stoelbeugel direct naast de moer van de stoelschroef. Ik heb alles absoluut spelingvrij gemonteerd, liever met een beetje spanningsdruk op de poeliehouder naar beneden.
    De rand van de stoelhouder is zodanig verzonken dat de stoelopname aan de voor- en achterzijde volledig omsloten is en boven uitsteekt.
    Als ik langere rondkopschroeven van Optima heb, kan ik een stuk platstaal op de stoelbevestiging plaatsen, die de buigkrachten dan breder onder de stoel verdeelt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja ik ben ook een grote fan van de Cheetah met haar handige zijstandaard die bovendien nog van RVS / Aluminium is. Bovendien is de framebuis iets dikker! Ik moet nog maar zien of de Orion daar overheen komt.
      Ik heb uw mail ondertussen ook gezien die de door u aangebrachte versteviging van de achtervork ophanging inzichtelijk maakt. Dat zou je zelfs aan twee kanten kunnen doen!
      Zelf heb ik de driehoek verstevigd door een plaatje te lassen tegen de kant waar de foto in kijkt. Ik hoop maar dat Optima u nog kan / wil helpen bij het vinden van de bout waarover u schrijft; ze doen niets meer met ligfietsen heb ik begrepen! Althans, verkopen ze niet meer...

      Verwijderen