zaterdag 11 februari 2017

Follow the money


De spannende Deense dramaserie 'Follow the money' kent in het eerste seizoen nogal een apocalyptisch einde. Windmolenpark Energreen blijkt een oplichterszaak en de directeur pleegt zelfmoord als het bedrog uit komt.
Laat onverlet dat de wérkelijk bestaande fondsbeheerder Meewind wél eerlijk enkele van mijn participaties heeft verzilverd. Plus een redelijk rendement en de jaarlijkse dividend uitkering.
Ik ben nu dus in staat de DF te financieren uit de middelen die ik bespaar op het bezit, gebruik en onderhoud van een auto! 
Wel had ik gehoopt dat de Limit me eerst nog probleemloos de winter door zou helpen. Het is namelijk een bijzonder moeilijk te onderhouden velomobiel. Ondanks het overslaan van de Oliebollentocht brak jammer genoeg woensdag toch alsnog een keer de versnellingskabel van de voorbladen. Ik moest met een te laag verzet naar huis om die reden.
En dat nog wel na de inzet van een Jagwire remkabel als schakelkabel !
Tegen mijn zin moest ik dus door de vrieskou met de Cheetah donderdag, wat nog wel goed ging gelukkig.
Vrijdag ging ik met de roets en bevroor helaas de slotkabel aan de voetenslee van het schakelsysteem.
Zelfs op de terugweg later in de ochtend herhaalde zich dat huiswaarts!
Ik vermoed dat de extra koude luchtstroom door de heen en weer schuivende beweging van het aluminium sledehuis daar debet aan is. Want het is niet bepaald de eerste winter dat dit voorvalt. Maar gevaarlijk is het verder niet.
Ook vanuit mijn woonplaats in Nederland kan ik iets doen tegen Trumps Dakota oliepijpleiding door indianengebied.
 Mijn ING rekening opzeggen. Dat ik vanwege de bonuscultuur daar al veel eerder had willen doen.
Maar toen ik van de NVHPV het verwijt kreeg dat ik "jarenlang geen contributie had betaald" (waar ik ook nooit een verzoek om kreeg en December is een drukke maand) was dat alleen met de ING interface snel terug te vinden. De ASN (een veel eerlijker bank) rekening biedt dan alleen de mogelijkheid tot het maand voor maand terugzoeken van of er een overmaking is geweest of niet...
Dat is voor mij die een vreselijke afkeer heeft van geldzaken uitzoeken daarom geen optie gebleken.
Maar de Eerlijke Geldwijzer. geeft wel een aantal alternatieven om van de ING af te komen!


6 opmerkingen:

  1. Hoi Mick

    Beter met een te laag verzet rustig rijden dan met een te hoog verzet niet op gang kunnen komen
    Meestal gebeurd dat laatste bij een gebroken kabel

    Groeten, André

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi André,
      Klopt dat viel mij ook op! De kabel was dan ook nog niet helemaal door maar er waren op de bijzonder moeilijk bereikbare plek, in de derailleur zelf, zoveel kernen gebroken dat de resterende ene er tussendoor gleed.
      En zo dus feitelijk de resterende kabel veel te lang maakte.
      Gisteren kunnen repareren trouwens door juist het peertje in de versteller door te knippen. En het restant dus uit de derailleur getrokken i.p.v. uit het stuur.
      Daarbij ging ik zoveel mogelijk onderuit in de fiets zitten en op de tast te werk. Na alles bekeken te hebben met de endoscoop (!).
      Feitelijk had ik toen gewoon mazzel dat de buitenkabel in de d. bleef hangen toen ik de nieuwe aanbracht.
      Ik kan je verzekeren dat ik uitkijk naar de DF ;-)
      Mvg Mick

      Verwijderen
  2. De DF lijkt mij een prima besteding van je geld en je zal hier ongetwijfeld veel plezier aan gaan beleven Mick.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dus nu met volle teugen genieten van de a.s. nieuweling in je fietsencollectie!
    Veel plezier!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Daar roken we de denkbeeldige vredespijp op Wijnandt :-)

      Verwijderen