tag:blogger.com,1999:blog-1221569132994548116.post671699181424182825..comments2024-02-29T23:20:48.423+01:00Comments on Eigenfiets.nl: Shredda 451 rolt slechtMickhttp://www.blogger.com/profile/17550527466836796563noreply@blogger.comBlogger11125tag:blogger.com,1999:blog-1221569132994548116.post-60886514030305267912016-12-20T14:36:27.969+01:002016-12-20T14:36:27.969+01:00Maar vreemd toch Wim? Het enige verschil tussen vo...Maar vreemd toch Wim? Het enige verschil tussen vouw- en draadband zou in principe moeten zijn de hieldraad. Die of van touw (dyneema of zo) of van staaldraad zou zijn. <br />Je zet mensen echt totaal op het verkeerde been door ze allebei 'Shredda' te noemen. Om maar te zwijgen van de truc om dezelfde band het ene jaar van in een andere compound uit te voeren dan het andere, zoals o.a. met de Tryker gedaan is door Schwalbe! <br />Ik hoop maar dat ze de Durano niet verslechterd hebben. Ik las dat jij die ook gebruikt.<br />Mvg MickMickhttps://www.blogger.com/profile/17550527466836796563noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1221569132994548116.post-51767119026523406752016-12-19T06:47:48.078+01:002016-12-19T06:47:48.078+01:00De draadband van Shredda is inderdaad een totaal a...De draadband van Shredda is inderdaad een totaal andere band dan de vouwversie. Dit is ook het geval bij de Marathon Racer. De draadband is echt waardeloos, de vouwband vind ik echter een heerlijke achterband voor de 209 (40mm) en voor de XS (47mm).Wimhttps://www.blogger.com/profile/13424795296023805204noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1221569132994548116.post-81306235731340044912016-12-18T11:20:42.932+01:002016-12-18T11:20:42.932+01:00Nou dat is eigenlijk best een leuk verhaal :)
Ik m...Nou dat is eigenlijk best een leuk verhaal :)<br />Ik merkte dat het aanhaalveertje van mijn Ffaff Calanda (uit begin jaren 60) niet helemaal goed stond en begon aan de bovendraadgeleider te draaien. Tot dat die er helemaal uit kwam en het veertje verbogen was....<br />Long story short bij Wouters naaimachinehandel zou reparatie €60 euri gaan kosten. Maar ik heb hem zelf gerepareerd!<br />En het eerste doekje is prima gelukt!<br />Ben nog wel met al die haakjes bezig en het tweede doekje moet natuurlijk nog.<br />CU!Mickhttps://www.blogger.com/profile/17550527466836796563noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1221569132994548116.post-88260904318305774222016-12-18T09:38:39.123+01:002016-12-18T09:38:39.123+01:00Je komt al bij een vliegerzaak Mick, daar gebruike...Je komt al bij een vliegerzaak Mick, daar gebruiken ze speciale naaimachines voor de vlieger's, kijk of ze die wieldoekjes voor je kunnen doen, dat scheelt een hoop ergernis<br /><br />Groeten, André André Dronkershttps://www.blogger.com/profile/13268639563217045173noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1221569132994548116.post-12696317164631519432016-12-18T09:22:40.966+01:002016-12-18T09:22:40.966+01:00Nee Eric, je moet het artikel misschien nog eens r...Nee Eric, je moet het artikel misschien nog eens rustig doorlezen. Wim testte een brede 406 band op een brede velg ik een smalle 451 band op een bijbehorende smalle velg en kwam daarmee op een heel andere resultaat. <br />Ik beklaag me daar niet over maar waarschuw andere potentiële kopers hier voor.<br />Mvg Mick<br /><br />P.s. Om dit soort misverstanden te voorkomen ben ik al begonnen met bovenaan een foto van de Thys roeifiets en daarbij het voorwiel nog eens in de schijnwerper. <br /><br />DIT STUKJE GAAT NIET OVER VELOMOBIELEN- zou kennelijk beter hebben gewerkt... Mickhttps://www.blogger.com/profile/17550527466836796563noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1221569132994548116.post-71519044662193289782016-12-17T22:43:29.247+01:002016-12-17T22:43:29.247+01:00Hoi Mick,
Niet vreemd dat jouw shredda's niet ...Hoi Mick,<br />Niet vreemd dat jouw shredda's niet goed rollen je hebt een smalle versie op een brede velg.De licht rollende shredda's zijn brede uitvoeringen op brede velgen.<br />Het is al vaker gebleken dat smalle hard opgepompte banden zwaar lopen.<br />Je begint je blog over brede banden die licht lopen en dan bestel je smalle banden en klaag je dat ze zwaar rollen?Erichttps://www.blogger.com/profile/04082095039813249309noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1221569132994548116.post-23011232386602646462016-12-17T12:11:08.333+01:002016-12-17T12:11:08.333+01:00Ik heb net een paar Durano's 451-28 besteld vo...Ik heb net een paar Durano's 451-28 besteld voor €17,25 p.s. bij fietsbandonline.<br />3 euro duurder dus maar ze zullen langer mee gaan dan de IRC's vermoed ik. Ken ze van de 406 uitvoering als smalle snelle bandjes.<br />Wel weer van Schwalbe dus helaas. Die ons ook 'mindere productiejaren' levert ):<br />Maar de keuze in 451 houdt nu eenmaal niet over...Mickhttps://www.blogger.com/profile/17550527466836796563noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1221569132994548116.post-5224737767749097672016-12-17T12:05:34.625+01:002016-12-17T12:05:34.625+01:00Bedankt v.d. tip André. Ik kreeg ook nog een tip i...Bedankt v.d. tip André. Ik kreeg ook nog een tip in de vliegerwinkel waar ik vast fiberstokken heb gekocht; vreagen bij een etalagematerialenwinkel (bleek gesloten op zaterdag).<br />Maar omdat ik nu toch met spaakhaakjes moet werken ligt het maken van wieldoekjes meer voor de hand. <br />Schrijf ik nog wel over als die naaimachine de dunne tentstof nu maar eens wou pakken!Mickhttps://www.blogger.com/profile/17550527466836796563noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1221569132994548116.post-78292170411767777282016-12-17T06:08:20.950+01:002016-12-17T06:08:20.950+01:00Hoi Mick
Plaat materiaal, ik gebruikte bij de All...Hoi Mick<br /><br />Plaat materiaal, ik gebruikte bij de Alleweder van die plastic oude route borden (o.a. gebruikt in bus hokjes)<br />Die moest het bus bedrijf kwijt en konden we (modelboot vereneging) voor een klein bedrag over nemen<br />Bij de NS hebben ze ook net alles vervangen, misschien iets voor jou bij?, vragen kan altijd, nee heb je, ja kun je krijgen<br /><br />Groeten, AndréAndré Dronkershttps://www.blogger.com/profile/13268639563217045173noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1221569132994548116.post-57381590585717663152016-12-17T02:29:38.808+01:002016-12-17T02:29:38.808+01:00Hoi Piet,
Nee ik heb de draadband genomen. Ik meen...Hoi Piet,<br />Nee ik heb de draadband genomen. Ik meen ooit gelezen te hebben dat draadbanden zelfs lichter lopen maar ik neem van je aan dat dat in dit geval dus niet het geval is. Dat zou dan het verschil verklaren tussen de €14,25 dat ik voor deze betaalde en €36,00 voor de vouwband!<br />https://www.athleteshop.nl/search/?q=shredda<br />Het is dat ik hier nog een Stelvio vouwband 559 heb liggen die dus nog nooit rond op welke velg dan ooit heeft willen liggen, (ongeacht welke binnenband ik er in stop trouwens ook).<br />De Primo die ik hier nog heb rijdt wel licht maar vind ik te breed voor de velg.<br />Op mijn voorwielaandrijver zit wel een wat breder 451 wiel. Daar zit nu ook die Comet op. Als ik daar de 26"versie van af heb kan ik die velg misschien gebruiken om een nieuw voorwiel te spaken. Dat wiel komt oorspronkelijk uit een trike als achterwiel.<br />Bedankt voor je reactie!<br />Mvg MickMickhttps://www.blogger.com/profile/17550527466836796563noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1221569132994548116.post-6926020197006072762016-12-16T21:50:09.556+01:002016-12-16T21:50:09.556+01:00Je hebt wel de liteskin 28-451 vouwband genomen ho...Je hebt wel de liteskin 28-451 vouwband genomen hoop ik? Deze gebruik ik op mijn Thys 209. Ik kan weinig verschil merken in rolweerstand met de Primo Comet die ik daarvoor had. Bij koud weer rolt de roeifiets toch een stuk zwaarder dan in de zomer. Met mijn Quest op F-Lites en Almotion vlieg ik met zomerse snelheden over het asfalt.Piethttps://www.blogger.com/profile/01925372370676546301noreply@blogger.com