maandag 29 mei 2017

Cheetah ramt raam


Het had zo'n optimistisch stukje kunnen worden. Hoe ik dankzij de smalte van de nieuwe velomobiel DF mijn roestvrijstalen Cheetah met aluminium neuspijp op zijn achterwiel in het voorportaal kan parkeren. Op zijn achterwiel met gebruikmaking van het freewheel op soortgelijke wijze als dat met een roeifiets mogelijk is. 
Alleen daar blokkeert de voetenslede tegen het balhoofd terwijl je bij een ketting-aangedreven tweewieler een griptang op een der pedalen moet zetten. Die voorkomt dan dat de op z'n achterwiel gekantelde ligfiets naar achteren wegrijdt als je hem zo positioneert dat hij tegen de derailleurbuis komt.

Dat ging maandenlang prima en zorgde gisteren op zondag nog dat ik snel wat boodschappen kon doen (te midden van de vastende geloofsgemeenschap die druk inkopen deed) zonder de DF voor een winkel te hoeven laten staan.
Na het werk enkele uren geleden ging het helaas toch helemaal mis!
Toen ik de DF achterwaarts door de voordeur naar binnen trok raakte ik het kunststof ZĂ©val pompje. Dat leek niet het ergste maar nog voor ik de groene velomobiel de centrale hal goed en wel binnengeloodst had weerklonk de klap gevolgd door glasgerinkel...


De griptang bleek van het pedaal verdwenen en de trapper moet met een soort karateklap het sierglas van de entree gebroken hebben!


4 opmerkingen:

  1. Stukje triplex in plaatsen dan maar, dan heb je dat soort ongein niet meer. ☺

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Adri,
      Ik vond dat sierglas nou juist zo sfeervol aan deze woning, net als het glas in lood dat er nog in zit van begin vorige eeuw!
      Maar ik betaal al jaren een verplichte glasverzekering aan de woningbouwvereniging en ik heb nog nooit eerder iets geclaimd dus zal zeker gaan informeren!

      Verwijderen
  2. Sierglas + systeemplafond. Huh...?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, dat noemt Eigen haard "renovatie" CV. Niet voor niets laat ik me nog wel eens kritisch uit over de woningbouwvereniging.
      Ook de kozijnen met het glas in lood vallen nu deels boven dat systeemplafond, echt geen gezicht!

      Verwijderen