dinsdag 26 april 2016

ontoegankelijke werkvloer

Ik schreef eerder hoe bij ons de situatie veranderd is onder Flora Holland, voormalig VBA (Verenigde Bloemenveilingen Aalsmeer). Het werk moeten ik en de andere verdelers nu met korte verdeeltrekkers doen. Ook elektrische trekkertjes in feite, maar heel kort van bouw. Waarop je staat in plaats van zit.
Allemaal niet echt heel doeltreffend mijns inziens want nu wordt bij ons op de tweede etage de koopwaar voor iedere afzonderlijke klant al (te vroeg) uit de 'deelkarren' genomen voor iedere bokshouder op de lager gelegen etages.
Ruimte voor zoveel subcategorieƫn is er haast niet zodat er veel oponthoud ontstaat, je staat vaak op elkaar te wachten. Het leidt ook tot een veel groter dan noodzakelijke karrenstroom (met nauwelijks gevulde stapelwagens). Wat door de afleverservice naar de lager gelegen afdelingen vervoerd moet worden. Een veel te groot intern transport.
Nog slechter is de situatie echter geworden voor werknemers die met een (lig)fiets, velomobiel of scooter de fietsenstalling proberen te bereiken. Dat is al jaren een hachelijke onderneming .
Op de plaats waar je voorheen nog veilig de opvoerbanen van stapelwagens kon vermijden is namelijk pontificaal een met hekwerken afgebakend verzamelpunt van de verdeeltrekkers gebouwd. Uiteraard zonder noppes niks geen medezeggenschap van de werknemers hierover.
Vanmorgen ben ik weer eens met de Limit naar het werk gegaan vanwege het slechte weer en dan is DIT de manier om tussen de karren door te komen.): Die in principe nog ieder moment in beweging gezet kunnen worden door een kettingbaan die in de vloer zit ook!



Ik vind dat dit geen lintje verdient als je jezelf uitgeeft voor Koninklijke Flora Holland...

2 opmerkingen:

  1. Tsja Mick daar is over nagedacht zullen we maar zeggen....levensgevaarlijke situatie omdat die zware karren zomaar kunnen gaan rijden.......tijd voor een ARBO-risico inventarisatietje?? sterkte en voorzichtig aan he!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Willem,
      Ik moet me bewust blijven dat het voor mij grootste risico is dat ik er over uit de slof schiet. Dat was namelijk afgelopen week eigenlijk al het geval. Toen mij door een 'leidinggevende teammanager' werd verweten voor een "gevaarlijke situatie te zorgen door door het proces heen te fietsen met zo 'n voor mensen onzichtbare ligfiets".
      Hij doelde op de Cheetah waarmee ik de ingang / uitgang van de verdeeltrekker afbakening tegemoet reed. Om de opvoerbanen van stapelwagens richting de veilingzaal juist te omzeilen.
      Ik heb al eens het 'genoegen mogen proeven' het geluid van brekend polyester te horen. Van een crashende scooterzijde op precies de gefilmde locatie en manier die probeerde er doorheen te rijden!

      Verwijderen