vrijdag 17 juli 2015

In dubbele helix naar Hoorn

Zoals ik in mijn vorig bericht liet uitkomen kan ik wel iets anders bedenken dan tijdens extreme hitte een uitputtend lange tocht rijden. Met als enige motivatie "dat het nu eenmaal al in de agenda stond voor die specifieke datum". Maar ik zou zo nodig ook wel een constructiever rol willen spelen op een 'gewone' ALF-zondag (altijd de derde zondag v.d. maand).
Dus ik ben blij dat Raketfiets (A.), (vermoedelijk met zijn Raptobike) bereid is zondag mee naar Hoorn te rijden.
Ik heb een nieuwe tweedehands Garmin Vista op de kop getikt om de navigatie mee uit te voeren. Mijn Legend mis ik namelijk sinds het roetstreffen in Groningen. Voor iets minder dan de helft van de nieuwwaarde kocht ik de -erg vergelijkbare- Vista via Marktplaats.
Omdat ik de auto definitief de straat uit heb geslingerd vond ik daar ook moderne Open Source Fietskaart software op horen. Voor het eerst heb ik daardoor nu de mogelijkheid onderweg een andere fietsroute te plannen (routeren) over specifiek fietspaden :-). Zelfs de naam van ieder paadje afzonderlijk, als "Liergouw" worden tijdens het rijden benoemd!
Behalve Mapsource dat bij de Legend zat heb ik nu Basecamp gedownload wat ik weer onder Windows 7 gebruiken kan om een track met Google Earth visueel te inspecteren. Op de aanwezigheid van pontveren bijvoorbeeld (wat ik liever niet heb al te dicht bij huis). Die zitten er niet meer in zoals ik het rijden ga.
Het was de site van de Fietsersbond ten slotte die met de optie "fietsrondje" de mooie dubbele helix (zoals desoxyribonucleïnezuur) ontwierp. Om met een andere en kruisende route Hoorn weer te verlaten als degene waarmee we gekomen zijn.

We vertrekken om tien uur, dus 'ALF' tijd maar niet vanaf het Museumplein maar vanaf de rotonde Schellingwouderbrug / Durgerdammerdijk . Niet toevallig ook handig bereikbaar vanuit Amsterdam Oost.
                     
Iedereen is welkom! Meedoen op eigen risico.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten