zondag 26 juli 2015

gips halen na de storm

Het steenwol is geplaatst en ik kon eigenlijk niet wachten de gipsplaten voor de borstwering in mijn huiskamer in Purmerland op te halen. Mijn moeder waarschuwde me echter gisteren voor de naderende storm zodat ik dit vandaag zondag pas gedaan heb.
Door het gips bij haar in Purmerland al op maat te snijden blijft het grootste stuk nog steeds maar 60 x 80 cm. Dat komt goed uit want ik heb geen auto meer en nu kon ik ze op het fietskarretje halen met de 12" (kinderwagen-)wieltjes.
Het vernielende en ontwortelende effect op bomen die in volle bloei staan staan werd vanochtend zichtbaar
toen ik de eerste zijstraat in fietste.
Een boom stond scheef tegen de ramen van de bovenste verdieping van de tegenoverliggende kant van de straat!
De CO2 uitstoot heeft klimaatverandering in gang gezet waar deze zomerstormen bij horen vermoed ik. Want waren ooit erg zeldzaam.in de Lage landen maar lijken een voortzetting van de stormen die we in de winter al te verduren hebben gekregen!







Tja dat is wat ze noemen foto's nemen op "eigen risico" :-)
Maar uw fotograaf is weer veilig thuis en hopenlijk is deze aanblik binnenkort verleden tijd!




2 opmerkingen:

  1. Behoorlijk te keer gegaan, de wind dan.........
    Gaat zeker opknappen als je de gipsplaten op de plaats hebt!

    Groeten, Adri.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja misschien kan ik de platen zelfs vast nieten. Had nog wat geld over na het kopen van een goedkope fietspomp. Heb ik een tacker van gekocht ;-)
      Mvg Mick

      Verwijderen