woensdag 6 mei 2015

zelfontspanner sneller :-)


Het display van de bijna 15 jaar oude Sony DSC-P43, ooit een cadeautje van mijn broertje samen met mijn vader zaliger is er na een aandrukactie van het interieur mijnerzijds toch weer mee uitgescheden. Ook de automatische ontspanningsfunctie van de Nikon Coolpix L4 doet niet wat 'ie moet doen eenmaal op het camerastatief.
Ten slotte neem ik de eerste foto (en dan ook maar de andere) met de Cybershot DSC-S500. Maar ik ben met het verplaatsen naar de fiets niet snel genoeg om mijn rechter voet (met de 'huisCrock') op het pedaal te krijgen (-:
Het uitlezen van het geheugen moet dan tenslotte weer gebeuren met de eerste -en oudste- camera. Omdat de 6 giga pixel weer niet communiceren wil met Windows 7...

In beeld wil ik eigenlijk brengen de door mij opnieuw vormgegeven handgrepen van het stuur. Door de steviger ophanging van de klapstuurklem kwam de 22 mm buis (nu van aluminium) ook in een iets hogere stand te staan namelijk. Ik gebruikte er een breed en nogal zwaar uitgevoerd Thys stuur voor.






Uitgaande van de hogere stand heb ik nu gekozen voor een lichtere en smallere uitvoering gemaakt van twee
alu bar-ends.
Dat levert niet alleen een lichter stuur op maar laat ook m'n handen binnen de breedte van mijn lichaam blijven dus zal wat aerodynamisch zijn



De laatste rit naar Purmerland heeft het stuur z'n effectiviteit wel bewezen. Ik reed er menige racefietser mee voorbij. Twee commandeurs, de remgrepen, een rubber handvat en het belletje kan ik er op kwijt.







De snelheid wordt ook wel gunstig beïnvloed door het snelle 451 voorbandje natuurlijk. Ik gebruik deze maat ook op de roeifiets dus kocht hiervoor goede, snelle en betaalbare IRC banden die ik kocht via Marktplaats.


Op dezelfde manier zou ik ook wel reclame willen maken voor de composiet sterwielen van Flevobike waar ik het bedrijf om verzocht heb. Middels mailen en 3X telefoneren. Ten ene male blijkt de "juiste broer" helaas uitpandig...

Behalve mijn succesvol zaken doen met Thys ID en Velomobiel.nl houd ik het dus voorlopig op tweedehands.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten