vrijdag 25 juli 2014

modificatie Raptobike-vork

Hoewel ik al gezien heb dat het geen oogstrelende creatie zal worden, mijn Cruzbike imitatie, is dat geen reden het project slordig uit te gaan voeren.
Ik kan me nog goed herinneren hoe Bram Moens destijds keek naar mijn eerste eigen gelaste ligfiets )-:
De plaats van het traphuis was dan ook zo slecht gekozen dat ik er gelaarst met dikke zolen op plaats moest nemen (-:
Toch heeft nooit een der lassen de geest gegeven en dat zullen ook zeker de bevestigingspunten niet doen die ik aan de Raptobike vork gelast heb.
Door gebruik te maken van de fabrieksmatig gemaakte, dus precies gespiegelde plaatsen van de spatbord ophanggaatjes en die voor de V-brake. Ook gebruikte ik een stukje Flamco-rail om de plaats van de nieuwe bevestigingspunten te bepalen.
Tot hier toe alles goed.
Voor de goede verstaander: Die bevestigingsgaten dienen om als draaipunten te dien en zo het traphuis met de pedaallengte (165 mm, eveneens van Raptobike) en mijn beenlengte in overeenstemming te brengen :-)













Zo mooi als wat ik vond toen ik op "Phyton recumbent" googelde zal het in eerste instantie niet worden...




Geen opmerkingen:

Een reactie posten