dinsdag 29 juli 2014

André bedankt!

Bij mijn artikeltje over de exploderende Action pomp kreeg ik een reactie van André Donkers. Die leek me in eerste instantie, met de telescopische messing buisjes zoals ik die over heb van een spiegeltje, niet goed uitvoerbaar. Maar dat blijkt het nu wel met 3 deeltjes van Vimeta. Ze kosten 1 euro ieder, dus drie euri.
Ik moest ze natuurlijk wel met teflon tape in elkaar draaien maar dat heb ik in huis.
De tules zitten zó vast in de slangen dat ik de erbij gekochte slangenklemmetjes niet denk nodig te hebben.
Door de vorm van de inzetstukken verankeren zij zich in de slangdelen. Als een soort weerhaakjes.

De klemmetjes vond ik in verhouding dan namelijk wél weer duur (1 € p. stuk). Dus die breng ik terug.
Ik vermoed dat André zelf best in staat is die op zijn draaibankje te maken. Maar voor deze prijsjes...
Ik heb nu dus een goed pompende hogedrukpomp van een bouwmarkt waar helaas de manometer van dol draait, door de uiterste stand heen )-: Maar ten minste goed pompt. Met een dubbele universele klemkop van de kapotte Action pomp die op alle ventielen past.

Bovendien ben ik er achter dat het tóch mogelijk is in de Thys 222 451 voorwielen een gewoon kort Frans ventiel te gebruiken. Eh...welliswaar  met gebruik van een verloopnippel.
Maar die heb ik door de nieuw samengestelde pomp nu verder toch niet echt meer nodig dus laat ik er gewoon op zitten :-) ! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten