dinsdag 4 december 2012

Bewogen foto maar proefrit op komst!

Ik heb de vork gemonteerd en even 'proef gezeten'. De hoogte van de spriet is ongewijzigd gebleven en met het achterwiel in een standaard staat alles goed stabiel. Voor wat je op deze zithoogte verwachten kan ten minste... Opvallend is het zijdelings knarsen over de laminaatvloer van de -toch op 4 bar opgepompte- Durano banden. Maar met een eenmaal rollende fiets zal dat toch al heel wat beter moeten gaan is mijn verwachting.
Ik ben nog al even bezig geweest om de grendel van het Revolver mechanisme vrij te laten lopen van de 60X30mm boegspriet. Ik begrijp nu waarom ThysID later is overgegaan naar 50x30! Maar door 1 kant van het zeshoekige huis wat af te slijpen en manoeuvreren met de excenters is het dan toch gelukt. Ook de bufferrubbers aan voor- en achterkant vd spriet moest ik nog boren & tappen: En fin een gegeven paard mag je niet in de bek kijken natuurlijk. 't Schuift nu als een zonnetje en de ring loopt ook soepeltjes. Ik hoop een dezer dagen, misschien al morgen na het werk, een proefrit te gaan maken. Dat zal nog zijn zonder de schijfremmen, met alleen een V-brake op het achterwiel. Maar genoeg voor een eerste indruk lijkt me.
Voor het monteren van het hydraulische handvat moet ik namelijk de remkabel uit de gaten in het stuur trekken, wat op zich nog niet zo'n probleem is. Als ik echter onverhoeds toch mocht besluiten dat ik de besturing maar niets vind heb ik echt een rotklus bij de hand om het te herstellen lijkt me... Een tweede reden is dat ik de remleidingen vanaf het verdeelblokje griezelig dicht vind komen bij de plek waar ik m'n voeten neer ga laten in geval van onzekerheid... En dat gevoel van 'onzekerheid' kan ik gerust verwachten getuige het verslag dat Maarten me doorlinkte... Ten slotte twijfel ik nog over het aanbrengen van een extra lapje Aramide over het carbon. Polyservice rept letterlijk van "het overbruggen van naden" als kwaliteit van dit spul. En dat is feitelijk precies wat ik met het carbon gedaan heb. Dus misschien wijselijk voordat ik de 'Noomad' echt de sporen ga geven... Geweldig vind ik alvast hoe ik de voorkant van de fiets op kan tillen ('mijn deel' van de vork weegt trouwens maar 750gram, zonder het carbon). En door een door de aanwezigheid van een linnenkast vernauwde doorgang van maar 48cm heen kan loodsen. Door de constructie een # parallellogram te laten maken. Waarbij de fiets, precies zoals Noomad beschrijft "door het verlaagde zwaartepunt" geen moment de neiging heeft te kantelen: Echt iets nu eens voor de bewoners van een huurwoning :-)!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten